امروز 31 فروردین 1403 ساعت 23:35

تعداد بازدیدکنندگان 121243 نفر

کتاب چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟

بخش اول کتاب: گردهمایی دوستانه

در نتیجه یک گردهمایی دوستانه و به نقل قول یکی از حضار، داستان چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد به منظور بررسی واکنش های مختلف در خصوص تغییرات تعریف می شود.

بخش دوم کتاب: داستان چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟

در این داستان چهار شخصیت به چشم می­ خورد که در یک دالان زندگی می ­کنند: دو موش به نام ­های اسکری و اسنیف و دو آدم کوچولو به نام های هم و هاو. هر 4 نفر در دالان به دنبال پنیر هستند، آدم کوتوله ها با استفاده از فکر، اندیشه و تجربه و موش ها با غریزه و آزمون و خطا. از آنجایی که آن ها یک منبع بزرگ از خوراکی مطلوبشان یعنی پنیر (منظور اهداف هر شخصی در زندگی است) پیدا کرده­ اند همه چیز خوب پیش می رود. هم و هاو حتی به آن نزدیکی ­ها کوچ می کنند تا به منبع پنیر نزدیک باشند و همین منبع محور زندگی آن ها می­ شود. آدم کوتوله ­ها متوجه نیستند که ذخیره پنیر درحال تمام شدن است. یک روز صبح وقتی به محلی می روند که پنیرها در آن انبار شده بود متوجه می­ شوند که هیچ پنیری در آنجا وجود ندارد و بسیار ناراحت می­ شوند. موش ها خیلی تعجب نکردند چون متوجه این موضوع بودند و سریعا به دنبال ایستگاه جدید عازم شدند و در نهایت هم آن را پیدا کردند. ولی هم و هاو تا مدت ها متعجب بودند و در انتظار یافتن پنیر… تصور می­ کردند که خیلی دیر هست برای یافتن پنیر جدید و اساسا نمی دانستند که اصلا توان این را دارند یا نه… یکی از آدم کوتوله ها بالاخره به دنبال پنیر جدید رفته و به آن می ­رسد ولی دیگری همچنان در دالان باقی می ماند.

دقت کنیم: داستان «چه کسی پنیر من را جابجا کرد؟» به واقعیت تغییر در تمام ابعاد زندگی اشاره دارد، تغییر خواه یا ناخوه اتفاق می افتد، ما باید همیشه منتظر این تغییرات باشیم. به سرعت خود را با تغییرات وفق بدهیم چرا که هر چه زودتر پنیر کهنه را رها کنیم به همان اندازه زودتر پنیر جدید را پیدا می­ کنیم. تغییر کن، با پنیر جابه جا شو. دل به دریا بزن و از پیدا کردن پنیر تازه لذت ببر. آن ها دائما پنیر را جابه جا می­ کنند… همیشه می­ بایست ابزارهای لازم برای تغییر را آماده داشته باشیم.

بخش سوم کتاب: واکنش افراد حاضر در گردهمایی به این داستان

در نهایت افراد حاضر در گردهمایی نظر خود را نسبت به داستان و اینکه بیشتر واکنش هر یک به کدام شخصیت داستان شباهت داشته است. به امید اینکه بهترین واکنش­ ها را در برابر تغییرات داشته باشیم.

برایتان انتخاب هایی عالی برای داشتن روابطی خوب و توام با لذت و رضایتمندی آرزومندم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه

از آخرین مطالب علمی در حوزه مدیریت با خبر شوید!