مقالات و کلیپ های آموزشی, مقالات و کلیپ‌های مدیریتی

بند ۷ استاندارد 45001 ورژن 2018

45001

بند ۷ استاندارد 45001 – پشتیبانی :
بند ۷ استاندارد 45001 به گونه‌ای چهارمین بند از الزامات اجرایی این استاندارد است. که شامل ۵ زیر بند:

7_1 منابع :

سازمان باید منابع مورد نیاز برای ایجاد، اجرا، حفظ و بهبود مداوم سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OH&S) را تعیین و فراهم کند.7_2 شایستگی :
سازمان باید شایستگی لازم برای کارگردانی که بر عملکرد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای اثر می‌گذارند را تعیین کند. همچنین از شایستگی کارگران بر اساس تحصیلات، آموزش و یا تجربه مناسب آنها اطمینان یابد و در صورت کاربرد برای دستیابی به شایستگی های لازم و حفظ آن اقداماتی انجام دهد که می‌تواند شامل ارائه آموزش، واگذاری مجدد مسئولیت بین افراد استخدام شده و یا استخدام افراد دارای شایستگی باشد. باید تمامی مدارک را به عنوان شاهد شایستگی حفظ و نگهداری کرد.

7_3 آگاهی :

کارگران باید از خط مشی و اهداف سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای سازمان آگاه شده باشند. همچنین باید از میزان اثربخشی مشارکت آنها و بهبود عملکرد سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای و نتایج و بررسی هایی که مرتبط با آن ها است، آگاه باشند. خطرات، ریسک ها و اقدامات مرتبط با آنها را بدانند و از توانایی های خود در دور کردن از موقعیت های کاری که تصور می‌کنند دارای خطر حتمی است آگاهی داشته باشند.7_4 ارتباطات :
سازمان باید فرآیند های مورد نیاز جهت ارتباط درون و برون سازمانی مرتبط با سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای را تعیین کند به این گونه که در چه موردی ارتباط برقرار شود، چه زمانی ارتباط برقرار شود، با چه کسی ارتباط برقرار شود (درون با برون سازمان) و چگونه ارتباط برقرار شود. سازمان باید هنگام ایجاد فرآیند های ارتباط، الزامات قانونی و سایر الزامات خود را در نظر بگیرد و اطلاعات مدون را به عنوان شاهد ارتباطات نگهداری کند.

7_5 اطلاعات مدون :
سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای باید اطلاعات مدون الزام شده و تعیین شده سازمان را دارا باشد. سازمان باید از مناسب بودن شناسه، شرح، شماره، قالب و رسانه اطلاعات مدون اطمینان پیدا کند. همچنین اطلاعات مدون باید کنترل شوند تا درباره اینکه اطلاعات در دسترس و مناسب هستند و به حد کافی محافظت شده اند اطمینان حاصل شود.

بند ۷ استاندارد 45001 به صورت خلاصه و با تاکید بر مسائل کلیدی مطرح شد. برای بررسی ادامه الزامات استاندارد همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *